Det finns få saker som är lika uppskattade som goodiebags. Människor älskar allt som är gratis och detta är ett ypperligt sätt för företag att marknadsföra sig. Genom att ge bort profilkläder eller profilprodukter till sina kunder, eller potentiella kunder för den delen, kan man sprida sitt varumärke på ett mycket effektivt och relativt enkelt sätt.

Att sätta ihop en goodiebag kan kännas som en mycket enkel uppgift, men sanningen är att det faktiskt är svårare än man kan tro. Meningen med goodiebagen är att mottagaren ska kunna ha användning för produkterna som man har lagt i och vill man sträcka sig till en större och bredare målgrupp behöver man se till att man fyller den med saker som passar alla. Lägger man t.ex. bara ner en keps kommer bara människor som använder sig av kepsar att ha användning för produkten och sprida varumärket. Om man däremot lägger ner blandade profilkläder kan man vara säker på att åtminstone ett plagg kommer att bäras.

Majoriteten av alla människor vill se välklädda ut och därför är det viktigt att man även erbjuder kläder i olika storlekar. När ni planerar era goodiebags så skapa gärna påsar med kläder som passar S, M och L. Genom att göra det visar man inte enbart att man värnar om sina kunder, utan man visar även att man lägger ner både tid och pengar på att skapa bra relationer. Detta kan för många låta väldigt kostsamt och kanske håller inte företagets marknadsföringsbudget för goodiebags med profilkläder i olika storlekar. Om så är fallet kan man istället satsa på kepsar eller mössor. Kepsar kan man vanligtvis reglera så att de passar sin mottagare och mössor finns främst i en enda storlek. Ju fler profilprodukter som mottagaren kommer att ha användning för, desto mer kommer ditt varumärke att spridas.